MIĘDZYNARODOWE FORUM PRODUCENTÓW I DOSTAWCÓW ARTYKUŁÓW GOSPODARSTWA DOMOWEGO W EUROPIE

Gorącym tematem w AGD jest dziś tworzenie całościowego doświadczenia marki.

Gorącym tematem w AGD jest dziś tworzenie całościowego doświadczenia marki.

„Przyszłość branży AGD bardzo silnie związana jest z umiejętnym, strategicznym wykorzystaniem designu, szczególnie w kontekście design driven innovation.Obserwujemy szereg trendów technologicznych mających coraz większy wpływ na branżę AGD, np. związanych z Big Data, IoT (internetem rzeczy), inteligencją maszyn, a z drugiej strony mamy trendy demograficzne i społeczne, które pokazują zmieniające się potrzeby i styl życia ludzi, a także środowiska w którym żyją w perspektywie następnych 5 czy 10 lat. Marki muszą na to wyzwanie odpowiadać, w optymalny sposób wykorzystując pojawiające się możliwości technologiczne, aby ułatwiać codzienne życie. Umiejętność systemowego tworzenie innowacji w oparciu o design i innowacji zorientowanych na użytkownika, stało się kluczową kompetencją organizacji w branży AGD. 

Zwyciężą marki, które w dobie tzw. ekonomii doświadczeń, dostarczą już nie pojedyńczych produktów, czy nawet linii produktowych, ale całych ekosystemów produktowo usługowych, które najlepiej wpiszą się w codzienność. to się oczywiście wiąże z wymyślaniem nowych znaczeń, funkcjonalności i nowego sposobu interakcji z produktem i marką. Ludzie wybiorą marki które dostarczą im spójnych i zachwycających doświadczeń w abolutnie wszystkich punktach styku, zarówno na poziomie produktu, usługi, komunikacji, Off i On. Tak więc kolejnym gorącym tematem w AGD jest dziś tworzenie całościowego doświadczenia marki tzw. (brand experience design), zapominając o fragmentacji i wyrywaniu z kontekstu tych doświadczeń” 

Magdalena Lubińska,

Dyrektor Generalny i współzałożycielka biura projektowego CODE design sp. z o.o.

Więcej o Code Design www.codedesign.pl